Editia curenta

Ce au în comun turismul, imobiliarele şi pasiunea pentru fotbal?


interviu cu Marian Dumitru, Director General Premier Palace Group

Amânate pentru „vremuri mai bune”, investiţiile în domeniul imobiliar sunt adevărate chei ale reuşitei pentru oamenii de afaceri care văd oportunităţi de nerefuzat acolo unde alţii văd numai piedici.

Nu a stat să aştepte revenirea economiei la zilele de odinioară şi bine a făcut. Marian Dumitru, Director General Premier Palace Group, a investit peste şapte milioane de euro într-un hotel de cinci stele în Bucureşti situat în vecinătatea stadionului Ghencea. Hotelul „Premier Palace” are cinci etaje şi 60 de camere, cinci apartamente şi un restaurant cu peste 220 de locuri. Alăturat hotelului va funcţiona un alt corp de clădire, cu şase etaje, cu spaţii de birouri, trei săli de conferinţe cu o capacitate totală de 1.000 de locuri şi un SPA, care va include printre altele un centru de recuperare sportivă. O altă investiţie a grupului constă în Odeon Restaurant&Events, situat pe Splaiul Unirii, cu o capacitate de 300 de locuri amenajate în 5 saloane special denumite în acord cu designul arhitectural al clădirii: Brâncoveanu, Cantemir, Mozart, Amadeus şi Da Vinci. Cel care se va ocupa cu deliciile culinare la Odeon este Chef Martin White, care a mai lucrat ca Executive Chef la hotelul de 5 stele Athenee Palace Hilton.

 

Aveţi investiţii foarte spectaculoase în zona HORECA ­de hotel, restaurant, chiar şi SPA - făcute în aceşti ani în care real estate-ul e într-un declin accentuat. Ce v-a atras spre acest domeniu şi de ce aţi făcut această inves­tiţie acum şi nu în etapa de boom imobiliar în care toată lumea construia?

Cred că m-au atras amintirile. Până în anul 1994 am lucrat în turism-alimentaţie publică. Începând cu anii 80 am lucrat la complexul Nord; am lucrat pe litoral, în zona Mamaia şi în zona Jupiter, am avut câteva restaurante, chiar şi barul Paradis, în 1989. Lucrurile au continuat în aceeaşi direcţie la Crama Domnească, apoi am deschis primul club grecesc din Bucureşti, cu ajutorul unor greci autentici. Din 1994 m-am retras din turism până în anul 2007, când ne-am propus să ridicăm un restaurant mare, cu săli de eveni­mente, cu ajutorul unui investitor străin, un neamţ. Am ple­cat de la o investiţie mică, într-un parter al unei clădiri, parter ce avea o suprafaţă de 745 de metri pătraţi, iar de acolo am ajuns la ceea ce acum este Hotel Premier Palace

-60 de camere, 5 apartamente, un restaurant de 220 de locuri - care este amplasat vizavi de stadionul Ghencea. Bineînţeles că şi aşezarea m-a determinat să aleg această investiţie. Sunt un fan Steaua! Am fost la meciurile lor, am fost la meciurile echipei naţionale în SUA, în Italia, în Belgia, în Olanda – oriunde au fost meciuri disputate de Steaua sau de echipa naţională am fost şi eu prezent.

Voiaţi să fie o unitate situată în apropierea stadionului şi care să se adreseze în mod special sportivilor?

Efectiv aceasta a fost prima idee pe care am avut-o. În acest sens am gândit şi o sală de recuperare, una de fitness, ceva de nivel mai mic. Dar de aici am ajuns la construcţia unui SPA care este cel mai complex din România, cu 21 de cabinete care se adresează atât doamnelor, domnilor cât şi sportivilor. Am venit cu ceva nou în piaţă! Avem câteva cabinete care nu prea se regăsesc în România şi sunt sigur că o să fie un punct de atracţie pentru toţi cei care-şi doresc relaxare.

 

Este gândit ca un business integrat, în sensul de a oferi servicii de cazare, de restaurant şi de recuperare, sau fiecare funcţionează ca un centru de profit indepen­dent?

În urmă cu 3 ani am deschis şi Restaurantul Garden Club Terasa Berarilor, pe Splaiul Unirii 225, după aceea am mai amenajat Restaurantul Odeon, tot pe Splaiul Unirii 162, în ianuarie mai deschidem un restaurant în Centrul Vechi, pe strada Băcani 8, iar toate acestea au fost deschise cu gândul de a crea un concept, şi anume de a le putea oferi şi alte distracţii clienţilor care vin la hotel şi în acea bază de rela­xare. La Odeon îi vom invita într-o oază de lux, cu muzică de jazz, pian, la Garden Club Terasa Berarilor avem preparate germane, nu lipseşte berea germană, dar oferim şi mâncăruri din bucătăria românească şi internaţională. În plus, avem program folcloric susţinut de formaţia Artizanii, precum şi de alte trupe, totul live, în anumite zile. Pentru Centrul Vechi ne-am gândit să le oferim turiştilor străini un loc de vizită şi să le arătăm ce înseamnă bucătăria româ­nească.

Suntem într-o perioadă de criză financiară care a afectat foarte mult zona de real estate, ceea ce  aduce avantaje şi dezavantaje. Pe de o parte a scăzut preţul unor materiale, al forţei de muncă şi al terenurilor, pe de altă parte creditele acordate de bănci s-au „gripat”. Care a fost ecuaţia câştigătoare pentru dumneavoastră ca totuşi să reuşiţi să faceţi aceste proiecte şi chiar să aveţi planuri de viitor pentru investiţii noi?

Soluţia pentru mine a fost faptul că am reuşit să motivez parteneri străini să investească în România. Dar şi faptul că până acum am avut succes în afaceri. Din 1994, niciuna dintre firmele mele nu a fost pe pierdere şi au fost totdeauna cu impozitele şi taxele plătite. Cred că acest fapt a constituit un atu în a fi ales de partenerii străini pentru a investi alături de mine.

Şi probabil că aveţi capitaluri proprii de investiţie...

Avem capitaluri proprii, avem investiţii străine şi avem credit luat de la băncile din România, de câteva milioane de euro. E adevărat că este un proiect destul de greu; este mai greu acum, în prag de deschidere, decât atunci când le-am construit.

Aveţi o evaluare pe zona de consum? Aveţi unităţi care, în general, se adresează consumului public: mai vin românii la restaurant, la terasă? Vara am văzut că în Centrul Vechi nu aveai loc să pui un ac, deci probabil că acolo este o locaţie câştigătoare din start, dar vorbind generic, are românul comporta­ment de mers la restaurant sau vă bazaţi mai degrabă pe evenimente, ocazii?

Atunci când i se oferă ceva bun la un preţ convenabil, românul ştie să-şi trăiască viaţa. Cred că oferindu-le mai multe locaţii (fiecare locaţie cu un specific şi cu un grad de lux), dar şi cu preţuri adecvate, ne putem adresa întregii game de clienţi.

Complexul din Ghencea în ce măsură se bazează pe

o colaborare cu Steaua şi cât de mult depinde de succesul pe care-l are clubul Steaua în general, în campionatul intern sau pe plan internaţional?

Nu ne bazăm exclusiv pe jucătorii Clubului Steaua ca viitori clienţi ai grupului nostru. Oricum, am luat deja legătura cu oficialităţile clubului. Sper într-o colaborare lungă cu ei - ştiind că au un centru de relaxare chiar lângă ei, sper să-i motiveze să se pregătească mai bine şi să joace mai bine.

Există o concurenţă în zona aceea sau sunteţi singura opţiune?

Ca hotel, suntem la 10 minute de Marriott, dar ca faci­lităţi de recuperare fizică şi nu numai, nu avem un rival.

Spuneaţi că pregătiţi o lansare într-un viitor apro­piat. Care ar fi elementul cheie? Ne puteţi dezvălui

o parte din aceste planuri, cu ce atuuri veniţi în întâmpinarea clienţilor?

Însăşi oferta completă este avantajul nostru - faptul că putem organiza evenimente, conferinţe, şi oferi spaţii de cazare variate. De exemplu, în corpul 2 de clădire, unde avem 20 de camere, avem etaj VIP, cu aparta­mente, iar baza de SPA este alcătuită în aşa fel încât să maximizeze confortul oferit clienţilor. Dacă vine o echipă din străinătate sau un grup de turişti, îi putem separa de restul clienţilor de zi cu zi. Acest tip de ofertă concretă şi diferenţiată e un punct de atracţie!

V-aţi centrat investiţiile în Bucureşti. Povesteaţi de amintirile dumneavoastră de pe litoral – vă gândiţi şi la o investiţie într-o zonă turistică sau veţi rămâne focalizaţi pe Bucureşti?

Suntem proprietarii hotelului Ovidiu din Neptun, dar nu am început amenajarea lui pentru că nu am termi­nat investiţia din Bucureşti. Dar şi pentru că încă nu am găsit înţelegere la oficialităţile din Mangalia. De doi ani de zile ne chinuim să obţinem o autorizaţie de construcţie. Pentru acea zonă avem un proiect îndrăz­neţ, un P 7, care să funcţioneze cel puţin 7 luni pe an, dar încă aşteptăm autorizaţiile.

Care ar fi nişte lecţii pe care le-aţi învăţat dezvol­tând proiecte în aceşti ani care ar putea fi utile cuiva care s-ar gândi să înceapă acum o astfel de investiţie?

În primul rând m-am gândit să fac aceste locaţii după gustul meu. Eu am trăit în turism, în domeniul alimentaţiei publice, ştiu ce-mi place mie, aşa că am făcut tot posibilul ca ceea ce ofer prin proiectele dezvoltate să-mi placă întâi mie. Dacă-mi place mie, cred că nu are cum să nu placă şi clienţilor.

Cu alte cuvinte, sfatul ar fi să nu se apuce fără să cunoască tipul acesta de activitate şi să aibă un simţ educat?

Cred că în primul rând ar trebui să facă o analiză a ceea ce-i place lui şi să facă acea locaţie pentru el. Dacă i-au plăcut produsele ţărăneşti, să facă un restaurant cu produse tradiţionale, dacă este un călă­tor, un turist, cu siguranţă va face un restaurant cum i-a plăcut lui la Paris, Londra sau pe unde a circulat. Contează să poţi să oferi şi celorlalţi ceea ce vrei pen­tru tine.

Să fie un proiect în care chiar să crezi la nivel per­sonal, dar să ai motivaţia şi energia să-l promovezi ca atare, să nu fie doar un business pe hârtie.

Categoric! Pentru un business reuşit trebuie ca acel proiect să fie una cu tine.



Curs valutar

1 USD = 4.0533 RON
1 EUR = 4.5496 RON

Newsletter

E-mail:

Vreau sa ma abonez
 

Diplomacy | Marketing | Advertising | Media & PR | Entrepreneurship | Business | Personal Journey | Technology
Leadership | Travel | Biz for Sale | Lifestyle | Startups | Intelligent Life | Debate | News | Money