Editia curenta

Backlit-ul mobil, cea mai recentă inovaţie de la Affichage


După iluminarea cu LED şi realizarea giganticei structuri solide de la baza podului Băneasa, ce oferă stabilitate şi valorizează mesh-urile de mari dimensiuni, Affichage a pregătit un nou proiect cu relevanţă pentru clienţii care preţuieşte outdoor-ul. Este vorba despre backlit-ul mobil. Mai multe despre sursa de inspiraţie, despre evoluţia ideii şi despre utilitatea ei, într-un interviu cu Frank Mayr, Chief Technology & Innovation

Interviu cu Frank Mayr, Chief Technology & Innovation Officer Affichage România

Cum aţi ajuns la ideea unui backlit mobil?

Ca toate ideile pe care le-a implementat Affichage, totul a pornit de la situaţii care cereau rezolvarea unei probleme. Aşa cum ştiţi, backlit-ul e o structură de dimen­siuni relativ reduse (3.2 / 2.4 n. red.). Ca tot ce ţine de outdoor, expunerea e influenţată de contextul exterior. În perioadele în care vegetaţia e în plină evoluţie, toate com­paniile de outdoor ce deţin backlit-uri în portofoliu au parte de aceeaşi provocare – cum să valorizeze locaţii unde contextul exterior afectează vizibilitatea proiectelor expuse.

Plus că, într-un oraş în care se schimbă multe cu o rit­mică interesantă, sunt situaţii în care nu doar vegeta­ţia poate împiedica corecta valorizare a unui backlit.

Într-adevăr. Există de multe ori împrejurări în care trebuie să relaţionezi cu terţi sau cu autorităţile ca spaţiul ocupat de backlit să-şi atingă obiectivele. Ridicarea unei con­strucţii noi, o reparaţie ce are loc pe domeniul public sau cine ştie ce alt tip de proiect pot, fiecare în parte, să modifice peisajul urban şi implicit calitatea vizibilităţii mesajului ce e expus pe backlit. Dar, aşa cum povesteam şi în alte împrejurări, principiile care ne guvernează munca sunt simple: „acolo unde sunt probleme sunt tot atâtea oportunităţi pentru soluţii inovative, aşa că provo­cările ne plac”. Plus că problemele există doar în măsura în care le numim ca atare.

Care a fost soluţia în cazul backlit-urilor insuficient valorizate datorită contextului?

Cum în multe situaţii nu puteam interveni în chestiunea contextului, am decis să analizăm ce putem schimba la structura noastră. Aşa am venit cu ideea backlit-ului mobil, care îşi poate adapta unghiul de expunere astfel încât să beneficieze de maximă vizibilitate. În esenţă nu e nimic complicat nici în demers, nici în execuţia lui, dar rezultatele sunt extraordinare. Datorită mobilităţii pe care backlit-urile noastre o pot dobândi, lista bătăilor de cap legate de calitatea expunerii unui mesaj pe acest tip de suport outdoor e substanţial redusă.

 

Aveţi deja un prim client care beneficiază de această inovaţie?

Da, este vorba despre Dedeman, unul dintre clienţii noştri de cursă lungă. Cu certitudine vor urma şi alţii.

Sunteţi în România de doar câteva luni şi deja aţi avut nişte premiere pentru piaţa locală la capitolul inovaţie. Care sunt cele mai importante, din perspectiva efi­cienţei lor pe termen lung?

Cred că fiecare dintre proiecte a fost gândit cu rigurozitate germană – nu doar pentru acum, ci pentru viitor. La fiecare dintre cele 3 proiecte cu focus pe inovaţie miza a fost simplă – diminuare de costuri, eliminarea timpilor morţi şi valorizare estetică. La proiectul cu LED SPOT obiectivul a fost o iluminare superioară şi o reducere a costurilor. Astăzi, pentru un board ce foloseşte acest sistem consumăm 249 de waţi în loc de 750, iar calitatea vizibilităţii e net superioară. La proiectul iluminării panourilor folosind LED STRIPE avem aceleaşi conse­cinţe fericite în zona estetică, în vreme ce costurile iluminării au scăzut cu 75 %. Cel mai probabil lucrurile nu se vor opri aici şi 2013 va fi şi el un an al inovaţiei la Affichage.



Curs valutar

1 USD = 4.0522 RON
1 EUR = 4.5630 RON

Newsletter

E-mail:

Vreau sa ma abonez
 

Diplomacy | Marketing | Advertising | Media & PR | Entrepreneurship | Business | Personal Journey | Technology
Leadership | Travel | Biz for Sale | Lifestyle | Startups | Intelligent Life | Debate | News | Money