Editia curenta

„Grijă pentru tot ce te înconjoară”


Romprest asigură servicii integrate de facility management, arhitec­tură peisageră, DDD şi salubritate. Prin specificul activităţii, o serie de servicii sunt sezoniere, cum ar fi deszăpezirea sau salubrizarea căilor publice – spălatul carosabilului sau întreţinerea spaţiilor verzi. Fiecare tip de serviciu are un rol deosebit de important in structura afacerii şi contribuie la realizarea ei. Cu un suport logistic considerabil si o forţă umană de peste 6000 angajaţi, la nivel de grup, Romprest a reuşit să dezvolte direcţii de business solide şi bine structurate, prin experienţa pe piaţa internaţională, precum şi prin accesarea fondurilor europene şi realizarea de cursuri interne de calificare/recalificare personal (acreditate de instituţii de stat).

 

interviu cu Adriana Calcan, Marketing Manager Romprest

Aţi avut o carieră importantă în televiziune, atât în faţa camerei cât şi în spatele ei, înainte de a alege o carieră în marketing. Ce v-a plăcut cel mai mult în televiziune şi care este proiectul care v-a rămas cel mai drag, privind retrospectiv?

Primul meu contact cu televiziunea a început în urmă cu 15 ani, când am fost imaginea TVR 1, urmând ulterior să fac parte din echipa Surprize – Surprize, timp de 9 ani de zile. În paralel colaboram şi cu diverse case de producţie, regizori şi producători consacraţi din televiziune (în acea perioadă) pentru diverse emisiuni, sitcom-uri, gale, reclame, în care am apărut în faţa/în spatele camerelor. Surprize – Surprize este emisiunea de suflet ce şi-a pus amprenta în evoluţia mea profesională, având norocul să fac parte dintr-o echipă coordonată de profesionişti, cu un management inter-naţional, integrat şi fructificat în show-ul din care făceam parte. Am crescut cu această emisiune ce m-a modelat în construirea principilor de viaţă şi dezvolta­rea adevăratelor valori.

 

Tranziţia spre marketing s-a realizat rapid sau a fost o perioadă în care aţi tot cochetat cu această decizie? Ce anume v-a atras în marketing şi în ce măsură aţi reuşit să valorificaţi bogata experienţă din televiziune?

Activităţile din domeniile variate în care am activat s-au centrat pe „strategii de marketing”, direct sau indirect, în funcţie de activitatea momentului, de la Real Estate sau TV până la activitatea din prezent, baza fiind studiile superioare ce mi-au trasat direcţii spre o carieră de succes. Marketingul îţi oferă posibilitatea de a-ţi exploata imaginaţia şi de a-ţi fructifica inovaţia, atât în carieră cât şi în viaţa personală, oferind libertate în exprimarea prin creaţie şi capacitate sporită de acceptare a provocărilor ce conturează fiecare proiect; astfel, experienţa din televiziune se regăseşte şi în activitatea prezentă.

 

Care sunt principalele activităţi de brand pe care le coordonaţi la Romprest?

Din poziţia de Manager de Marketing Romprest, coor­donez activitatea departamentului şi implementez strategia de marketing a companiei. Alături de agenţia de relaţii publice, dezvolt strategia de comunicare şi, împreună, gestionăm relaţia cu media. De asemenea, păstrez şi relaţia cu autorităţile locale, primăriile şi aso­ciaţiile de locatari. Alături de echipa mea, coordonez sistemul de relaţii cu publicul, campaniile de CSR (pro­gramele de colectare selectivă din şcoli şi de la popu­laţie) şi implementez programele de comunicare internă.

 

Romprest este, cu siguranţă, cel mai activ jucător pe zona de ”waste management”, din perspectiva iniţiativelor de marketing, având proiecte pe multiple canale de comuni­care, inclusiv pe televiziune. Cum se poziţionează Rom­prest faţă de concurenţă şi care sunt principalele dimen­siuni pe care brand-ul s-a dezvoltat sub coordonarea dumneavoastră?

Salubritatea este un domeniu cu foarte multe provocări şi inovaţii, lucru care poate nu este vizibil, la o primă vedere. Încă de la început ne-am creat o identitate distinctivă, compa­rativ cu ceilalţi operatori, prin sistemul de management inte­grat al business-ului şi prin acţiunile de responsabilizare socială corporativă dezvoltate. Suntem preocupaţi de proteja­rea mediului, de aceea am dezvoltat campania de pre-co­lectare selectivă pentru asocia­ţiile de locatari din Sectorul 1. În aceeaşi direcţie am imple­mentat, în premieră în Româ­nia, sistemul de colectare selectivă – în 2008 şi partici­păm la acţiunile demarate de autorităţi. Am încercat să trans­mitem aceste mesaje pe toate canalele media, prin acţiuni de informare targetate care să ajungă la un număr cât mai mare de cetăţeni.

 

În ce măsură mesajul de brand s-a schimbat de-a lungul anilor şi ce îşi doreşte Romprest să comunice acum?

Cred că avem un mesaj de brand foarte puternic şi distinc­tiv în zona noastră de activi­tate, dezvoltat sub umbrela „Grijă pentru tot ce te încon­joară” în toate acţiunile pe care le facem. Unul dintre prin­cipalele noastre scopuri este să protejăm mediul, de aceea toate acţiunile Romprest, de la investiţiile în cele mai performante utilajele, în soluţii biodegradabile folosite sau resurse umane şi până la campaniile de informare şi edu­care a cetăţenilor încearcă să transmită acest mesaj. Am investit în cei 11 ani de activitate peste 70 de milioane de euro în activele societăţii şi în utilaje – de exemplu, doar în parcul auto de 600 de utilaje fiind investiţi peste 35 de milioane de euro.

 

În ce măsură mesajul companiei este unul business to business şi în ce măsură business to consumer?

Focusul campaniilor noastre este, într-adevăr, reprezentat de cetăţeni. În acest moment furnizăm servicii de salubri­tate pentru 45 de consilii locale, fiind prezenţi în Bucureşti şi la nivel naţional. Şi segmentul business to business este foarte important şi bine reprezentant în activitatea noastră, asigurând servicii pentru peste 5000 de companii private. Romprest informează şi conştientizează populaţia, prin campaniile implementate, dar şi companiile, pentru care am dezvoltat şi un proiect de colectare selectivă care este, în acest moment, în curs de desfăşurare.

 

Sunteţi foarte activi şi pe zona de CSR. Care sunt cele mai importante programe derulate şi ce rezultate s-au atins până în prezent cu aceste programe? Ce planuri de viitor aveţi pe această linie?

Am dezvoltat de-a lungul timpului numeroase campanii de educare şi conştientizare a importanţei reducerii impactului negativ asupra mediului înconjurător şi pentru eliminarea poluării. Pe lângă propriile campanii dezvoltate în care încercăm să educăm şi să dezvoltăm spiritul civic începând cu elevii din ciclul primar, dar şi prin acţiuni dedicate asociaţiilor de locatari, suntem parteneri în cele mai importante cam­panii de ecologizare şi colectare demarate de ONG şi au­torităţi. Printre aceste campanii aş vrea să menţionez: „Lumea Ta! Curată?” – adresată şcolilor din Sectorul 1 (clasa a IV-a), lansată din 2009, care este recunoscută UNEP (United Na­tions Environment Protection), „EcoAtitudine”, iniţiată în Bucureşti, judeţul Ilfov, judeţul Prahova şi judeţul Tulcea, care a reuşit ca într-un singur an să se extindă la nivel naţional, în 8 judeţe, atingând un număr de aproximativ 100.000 elevi (clasele I – VIII) şi „Baterel”, lansată în 2011, la nivel naţional, care se adresează elevilor din clasele I – XII. Campania îşi propune conştientizarea copiilor privind colectarea selectivă şi susţinerea de lecţii deschise la Eco­rampa, primul punct de colectare cu un flux de 10 deşeuri.

Unul dintre cele mai importante proiecte dezvoltate de noi în ultimii ani este „Pre-Colectează selectiv la tine acasă!”, un program de colectare a deşeurilor reciclabile adresat asociaţiilor de locatari care au blocuri cu tubula­tură, în Sectorul 1. Programul constă în distribuirea de saci din plastic transparenţi, în vederea colectării diferenţiate a deşeurilor reciclabile. Implementarea programului a început în octombrie 2009 şi a presupus distribuirea gratuită a sacilor pentru pre-co­lectarea selectivă pentru Hârtie&Carton, Plastic&Metal şi Sticlă. Distribuirea a fost făcută direct administratorilor asociaţiilor de locatari din zonele Ion Mihalache şi Calea Griviţei. Am început programul cu peste 23 de asociaţii de locatari, însemnând 65 de scări şi peste 3.500 de locatari. Media sacilor distribuiţi la începutul programului a depăşit 3.500 de bucăţi/lună. În cei peste doi ani de la demarare am crescut substanţial numărul asociaţiilor de locatari, la începutul acestui an participând aproximativ 330 de aso­ciaţii de locatari. Şi media sacilor distribuiţi a crescut, acum distribuindu-se 50.000 de saci distribuiţi/lunar, im­plicând peste 51.000 de locatari din Sectorul 1.

 

În România s-a demarat timid ideea de reciclare. Cum apreciaţi stadiul la care s-a ajuns? Aveţi şi dumneavoas­tră în curs programe educaţionale pe această temă sau pe alte teme conexe?

Colectarea selectivă este principalul subiect al campaniilor de CSR demarate de noi. Ne-am dat seama că acest tip de comportament civic este asimilat cel mai uşor la vârste mai mici, de aceea ne-am îndreptat campaniile către elevi. Din reacţiile lor de până acum şi din cantităţile de deşeuri reci­clabile colectate de la şcoli am văzut că nu ne-am înşelat. Suntem siguri că acest tip de comportament civic va fi un exemplu şi pentru cei de acasă.

 

Care sunt principalele dumneavoastră obiective pentru lunile care vor urma, atât din perspectiva de business cât şi din perspectiva de comunicare?

Focusul activităţii noastre, în perioada următoare, este continuarea strategiilor de dezvoltare a business-ului, extinderea domeniilor de activitate cât şi respectarea programului de investiţii în cele mai moderne dotări, utilaje şi proiecte de CSR. Suntem singura companie de profil ce reuşeşte să-şi menţină poziţia de lider pe acest segment, dovadă fiind nenumăratele premii de top primite de Romprest în fiecare an, dar şi singura ce „investeşte în imagine” folosind o varietate canale de promovare... astfel că suntem peste tot.

 

Foto: Costin Boerescu

Hairstyle&Make-up: Gett’s



Curs valutar

1 USD = 4.0533 RON
1 EUR = 4.5496 RON

Newsletter

E-mail:

Vreau sa ma abonez
 

Diplomacy | Marketing | Advertising | Media & PR | Entrepreneurship | Business | Personal Journey | Technology
Leadership | Travel | Biz for Sale | Lifestyle | Startups | Intelligent Life | Debate | News | Money