Editia curenta

Affichage sau despre vântul schimbării în OOH


13 zile. Atât i-a fost ne­cesar unei echipe curajoase, vizionare şi competente pentru a transforma imagi­nea dezolantă a sche­letului unei clădiri în abandon într-o scenă contemporană pentru brand-urile care vor să se exprime cura­jos în OOH. De la înce­putul lui noiembrie, mulţumită Affichage România şi parteneri­lor săi, unul dintre cele mai mari mesh-uri din Estul Europei, acoperind o supra­faţă epică de peste 2000 de mp, confiscă în mod fericit retina celor prinşi în trafic pe Podul Băneasa.

 

Interviu cu Frank Mayr, Chief Technology & Innovation Officer Affichage România

Cum a venit ideea proiectului?

E amuzant, pentru că prima mea zi de lucru în România a fost şi prima zi în care am văzut locaţia care a reuşit să mă inspire atât de mult mai târziu. Eram prizonier în trafic şi mi-au căzut ochii pe clădirea-fantomă care se aşeza la baza podului Băneasa. Primul meu gând a fost: „ce potenţial for­midabil pentru proiectele noastre”. Mai apoi am realizat că spaţiul mai servise drept suport pentru proiecte de outdoor, dar nu fusese exploatat la adevărata valoare. Rapid am rea­lizat care sunt provocările tehnice şi inginereşti pentru ca o astfel de locaţie să fie la înălţimea potenţialului său. Imagi­naţi-vă că vântul ajunge să bată iarna şi cu 160 de km/oră. Acum imaginaţi-vă că trece prin 240 de canale, reprezentate de spaţiile care ar fi trebuit să servească drept ferestre. E o presiune la care nici un mesh, fie el şi cu „wind pockets”, nu poate rezista prea multă vreme. Şi oricum, ca întreaga struc­tură să fie valorizată, mesh-ul ar trebui să îmbrace complet clădirea, prinzându-i, expresiv, şi lateralele, ca un corset. Pare greu de făcut, dar nu impo­sibil. Sub influenţa acestor gân­duri am ajuns la noul birou. Inutil să spun că a fost prima lo­caţie despre care am vrut să aflu toate detaliile posibile.

 

Cât timp v-a luat să parcurgeţi drumul de la idee la soluţie?

A fost exact ca o naştere. Nouă luni a durat perioada în care pro­iectul a germinat, până am reuşit să obţinem toate aprobările nece­sare şi să deţinem drepturile ex­clusive pentru locaţie şi doar 13 zile de la momentul în care am ştiut foarte limpede ce vrem să facem acolo, pentru ce brand şi în ce manieră, până la imple­mentare.

 

Cum aţi „vândut” proiectul? Aţi avut mai multe prezentări, înainte de a decide cu cine veţi lucra?

Adevărul e că travaliul a fost în zona de obţinere a aprobărilor pentru locaţie şi consumul enorm de energie s-a concentrat la implementare. Surprinzător sau nu, vânzarea a fost partea cea mai simplă. De fapt, prima agenţie căreia i-am prezentat proiectul (era prima dată când ne întâlneam faţă în faţă) a fost şi agenţia cu care am bătut palma. Aveau nu doar intuiţia că va fi un experiment de proporţii epice şi la propriu şi la figurat, dar deţineau în portofoliu brand-ul ideal pentru el. E vorba despre IKEA.

 

Spuneţi-ne care e diferenţa pe care o aduce Affi­chage în exploatarea locaţiei.

Chiar dacă par complicate, lucrurile sunt simple. Am lucrat nemţeşte şi am lucrat în spiritul valorilor Affi­chage. N-am făcut lucrurile de mântuială, le-am făcut să dureze. Noi nu prea credem în filosofia „merge şi­aşa” şi un astfel de mod de gândire face uneori dife­renţa. Am pornit de la realităţile locaţiei: avem 240 de „ţevi” prin care vântul suflă cu putere. Ca să protejezi un mesh de influenţa unei astfel de forţe, trebuie să construieşti între el şi zidurile clădirii existente o structură serioasă, la care să adaugi un nou vinil cu rol protector. Pare o nebunie logistică şi o provocare serioasă la capitolul costuri. Nu vă înşelaţi deloc, chiar aşa este. Dar lucrul ăsta nu ne-a împiedicat să trecem la fapte şi să dovedim toate provocările proiectului. La Affichage mergem pe principiul că o companie premium trebuie să inves­tească pentru a câştiga. Aşa că n-am scutit nici un efort, am ieşit din zona de confort şi n-am făcut economie. Corsajul care îmbracă faţada şi lateralele clădirii într-o reţea metalică nu are o palmă distanţă, ci măsoară 5 metri de la perete la mesh-ul expus ochiului public. Deşi scheletul nu e la vedere şi l-am fi putut lăsa în starea lui naturală, am decis să vopsim sutele de metri de fragmente metalice, pentru a le proteja de rugină şi de prematura deteriorare. Vinilul ultra-rezistent, care le îmbracă, a fost comandat din Germania şi datorită partenerilor de la Impression România am şi reuşit să-l avem la locaţie în timp real. Întreaga istorie a implementării acestui proiect de dimensiuni epice n-ar fi fost posibilă fără colaborarea cu nişte parteneri de excepţie: Impression Graphics, Select Line (pentru eşafodajul de metal şi demersurile de postare) şi Big Print. Fără fiecare dintre aceşti actori care au dat totul, lucrarea n-ar fi putut fi executată fără cusur, contra-cronometru şi acoperind o suprafaţă epică de peste 2000 de mp. De aceea trebuie să le mulţumesc.



Curs valutar

1 USD = 3.9322 RON
1 EUR = 4.6400 RON

Newsletter

E-mail:

Vreau sa ma abonez
 

Diplomacy | Marketing | Advertising | Media & PR | Entrepreneurship | Business | Personal Journey | Technology
Leadership | Travel | Biz for Sale | Lifestyle | Startups | Intelligent Life | Debate | News | Money