Editia curenta

Despre seducţia simplităţii


Anul acesta scena eve­nimentelor internaţio­nale de primă ligă ce premiau inteligenţa co­municării în outdoor a fost dominată din nou şi din nou de lucrarea Ogilvy China. Povestea ei e simplă – un design minimalist reinterpretează iconica linie şerpuită din iden­titatea Coke, transfor­mând-o într-un gest simplu: două braţe care îşi înmânează unul al­tuia o sticlă de Coca-Cola. Proiectul a fost implementat şi în for­ma unui outdoor clasic, dar imaginea gestului de „sharing” a fost fru­mos tradusă şi la nivel interactiv, prin îmbrăca­rea lifturilor şi a uşilor cu deschidere meca­nică.

 

de Geo Baraian, CEO Impression Graphics

Într-o perioadă în care domină mariajul digitalului cu outdoor-ul, iată cum o idee de o cuceritoare eleganţă pare că spune industriei comunicării „trăiască outdoor-ul clasic!”. Unii ar putea spune că nici măcar nu e vorba despre clasic aici, ci despre puritatea unei idei care devine, prin frumu­seţea ei, fără vârstă.

 

Mai interesant chiar decât statement-ul pe care această lucrare îl face în favoarea ideilor fără vârstă aplicate în OOH e scurtul drum al autorului ei, de la anonimat la Cannes Lions Grand Prix pentru outdoor, în 2012. Jonathan Mak Long are 20 de ani şi e încă student la design. A ajuns să fie recrutat pentru Ogilvy China după ce, pentru a comemora stingerea din viaţă a crea­torului Apple, a recreat iconic-ul logo al companiei, poziţionând în locul „muşcăturii” mărului, stilizatul profil al lui Steve Jobs. Lucrarea a devenit instant un stindard pe care toţi admiratorii lui Steve Jobs din toată lumea l-au arborat la profilul personal de facebook. Vizualul lui Mak Long s-a viralizat cu o viteză incredibilă şi a devenit parte din pop-culture la nivel planetar.

 

De data asta „jucând” în echipa celor de la Ogilvy Shanghai, la cei 20 de ani ai lui, Jonathan Mak Long a făcut cu naturaleţe trecerea de la Apple la Coke. A fost punct ochit-punct lovit. Dintr-un simplu student chinez, el a devenit vedeta comunicatorilor contemporani din toată lumea, pentru că a ştiut să joace cartea unor mesaje vizuale a căror claritate transcende diferenţe culturale, lingvistice sau temporale.

 

Exemplul parcursului lui profesional, dar şi al lucrării lui pentru Coke are aceeaşi morală. Ideile remarcabile n-au vârstă şi rup bariere care pentru muritorii de rând par de netrecut. Vestea bună e că în fiecare zi în lumea asta sunt oameni ca Mak Long, care produc astfel de idei. Vestea proastă e că lor (şi autorilor lor) le trebuie spaţiu pentru recunoaştere, încredere, energie şi evo­luţie.

 

N-aveau românii industriei noastre resursele de a genera idei care să revitalizeze outdoor-ul con­temporan într-un fel care să-ţi taie răsuflarea? Sigur că aveau. Singura verigă lipsă faţă de China e mediul, contextul şi absentul entuziasm pentru a depista, încuraja şi implementa marile şi sim­plele idei.

 

Ca-n orice poveste de viaţă, nici la noi nu pot merge lucrurile pe pilotul automat al rău înţelesului confort, la nemurire. Din când în când apar lideri care sfidează cu naturaleţe datul lucrurilor, schimbând cu seninătate viteza şi ierarhiile. Aşa că nu pot încheia editorialul de noiembrie fără să salut cel mai curajos şi mai impresionant demers de inginerie în OOH, în care Impression a avut privilegiul să participe alături de alţi parteneri relevanţi. E vorba despre proiectul Affichage, dedicat site-ului de la intersecţia Podului Băneasa cu Caramfil, care expune vitalitatea brand-ului IKEA pe un display epic, de 2000 de mp. Vă las să vă bucuraţi cu ochii minţii de proiect şi vă provoc să ridicăm împreună mănuşa pe care curajosul proiect al Affichage a aruncat-o cu cava­lerism întregii industrii de profil. Pentru că se poate.



Curs valutar

1 USD = 3.9322 RON
1 EUR = 4.6400 RON

Newsletter

E-mail:

Vreau sa ma abonez
 

Diplomacy | Marketing | Advertising | Media & PR | Entrepreneurship | Business | Personal Journey | Technology
Leadership | Travel | Biz for Sale | Lifestyle | Startups | Intelligent Life | Debate | News | Money