Interviu cu Eveline Osnaga, Marketing & PR
Director St. Patrick Irish Pub & Restaurant
Pe
perioada lunilor de vară Centrul Vechi pare să reprezinte capitala distracţiei în
Bucureşti, terasele abundă de oameni şi de personalitate. Cum se poziţionează
St. Patrick în acest context?
Având în vedere că în localul nostru principalul
produs este berea, vara reprezentăm o adevărată atracţie pentru cei care ajung în
Centrul Vechi. În plus, pentru a ne răsfăţa clienţii, avem în local o reţea de
aere condiţionate, cea mai performantă din zonă, care are capacitatea de
350.000 btu.
Ce tip de clienţi
preferă St. Patrick Irish Pub & Restaurant? În funcţie de ce criterii alege
cineva, din multitudinea de locaţii, un anumit local sau altul, şi în ce măsură
se poate vorbi despre o clientelă fidelă?
Pub-ul este un loc foarte prietenos, care se adresează
tuturor claselor sociale. Pub-ul (public house) a apărut ca un loc de
socializare atât pentru oameni cu venituri medii cât şi pentru cei bogaţi. În
general, clienţii fideli sunt cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, cu
profesii diverse, de la doctori chirurgi la realizatori de emisiuni, de la
actori la oameni de afaceri şi lista poate continua.
În ce măsură
clientela a început să fie formată şi din turişti străini sau din expaţi?
Centrul Vechi pare a fi comparabil cu orice zonă de profil din orice altă mare
capitală a lumii?
Pentru moment Bucureştiul nu reprezintă o atracţie
turistică ca celelalte capitale ale lumii însă numărul de turişti străini este
vizibil în creştere de la o zi la alta. Turiştii străini în momentul de faţă reprezintă
10% din cifra de afaceri.
Localul
din Centrul Vechi este singurul din Bucureşti sau mai există şi alte localuri
St. Patrick? Există planuri de extindere în alte oraşe?
Pentru moment St. Patrick Irish Pub este doar în Centrul
Vechi. În următorii doi ani este posibil să mai deschidem şi alte locaţii, însă
în momentul de faţă suntem focusaţi pe aceasta. Am început şi nişte studii în
ceea ce priveşte posibilitatea implementării unei locaţii în alte zone din ţară
însă nu ne grăbim cu acest proiect pentru că dorim să avem toate coordonatele înainte
de lua o decizie.
Zona de
interior a pub-ului este decorată cu extrem de multă personalitate şi este extrem
de spaţioasă. Cine a fost „creierul” acestui design extraordinar?
Domnul Mugur Mihăescu a ţinut ca Pub-ul St. Patrick
să fie autentic şi cât mai aproape de pub-urile care sunt pe străzile Londrei,
dar de amenajarea propriu-zisă s-au ocupat doi arhitecţi, domnul Vlad Vieru şi domnul
Cristian Corvin. Rezultatul este astăzi o mândrie pentru noi!
Aveţi
anumite piese unicat care sunt afişate în pub? Daca da, ce puteţi spune despre
istoria lor?
În salonul The Bridge sunt 10 casete cu obiecte
vechi ce au aparţinut unor lorzi englezi, obiecte prezente în activităţile lor
sociale cum ar fi snooker, yachting… Deşi aparent sunt obiecte mărunte, au o
valoare mare datorită vechimii şi unicităţii.
Din
perspectiva atmosferei şi a evenimentelor, care sunt cele mai importante puncte
de atracţie ale St. Patrick?
St. Patrick şi-a obişnuit deja clienţii cu câteva
produse care în timp au devenit o „tradiţie” pentru cei care ne calcă pragul,
cum ar fi „berea casei”, care fără modestie putem spune că este cea mai bună
bere din Bucureşti. În altă ordine de idei, bucătăria St. Patrick are o gamă
diversificată de produse tradiţionale irlandeze care au prins foarte bine în rândul
clienţilor şi, nu în ultimul rând, ne mândrim cu cea mai diversificată gamă de
whisky-uri din Centru Vechi, peste 97 de sortimente.
Găzduiţi şi
evenimente de business sau pentru companii? Dacă da, ce tip de evenimente aţi găzduit
până acum?
În ultimii ani am organizat sute de petreceri
corporate pentru diverse firme şi ambasade. În timpul săptămânii am organizat şi
prezentări de noi produse pentru diverse brand-uri importante, dar şi conferinţe
de presă. Orice eveniment este important şi avem grijă să ne ridicăm la
standardele cerute de client.
Ce înseamnă
St. Patrick Irish Pub în cifre? Câţi metri pătraţi, ce capacitate are pub-ul,
ce tip de evenimente îşi doreşte să desfăşoare în a doua parte a anului?
Cifrele pentru St. Patrick sunt reprezentative din
punct de vedere al afacerii. Locaţia are o suprafaţă de 300 mp, 250 locuri,
aproximativ 500 de clienţi zilnic, 15.000 de clienţi pe lună, cu vânzări de
peste 500.000 ron lunar.
Există
vreun produs „vedetă” al localului? Ceva definitoriu pentru St. Patrick Irish
Pub şi care este foarte cerut de clienţi?
Suntem lideri de piaţă la vânzarea de bere Guinness
în România. Ne mândrim cu peste 100 de pint-uri pe zi. Iar când vine vorba de
preparatele din bucătărie, ne mândrim cu porţiile imense de Nachos cu sosurile
unice pe care clienţii noştri le pot gusta doar la noi.